reklama

Aké lekcie mi dal život na výške

Jeden rok na intráku. Štyri mesiace na priváte. V súhrne teda 3 semestre v študentskom meste Brno. O tom či vysoká škola dostatočne pripraví študentov sa vedú rôzne diskusie. Asi mi dáte za pravdu, že záleží hlavne na konkrétnej škole, ale predovšetkým na samotnom študentovi. Ako hovorí Kiyosaki skutočné vzdelanie začína až v momente, keď opustíte brány školy. Hoci ešte nemám žiadne písmenka pred ani za menom, prišla som na niekoľko zaujímavých poznatkov už počas štúdia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Čo si dnes uvarím? Či skôr objednám?

Dvojplatnička na intrakú nie je úplne to pravé. Avšak keď nemá človek na výber dajú sa vykúzliť rôzne jedlá. Od párkov, ktoré sa niekedy ani nevarili, ale skôr sa len ohriali v mikrovlnke cez sáčkové špeciality až po nejakú tú ryžu so zeleninou, ako inak z plechovky. Keď bolo najhoršie situáciu istila donáška a pizza.

Verte či nie aj taký antitalent na kuchyňu ako ja sa naučí variť. Nejde síce o nezabudnuteľný gurmánsky zážitok, ale je to v celku jedlé. Samozrejme odkedy bývam na priváte aj kuchárske výtvory sa posunuli o level vyššie. So spolubývajúcou niekedy vypekáme. Hoci nie vždy v tú pravú chvíľu, napríklad keď sme sa mali učiť na skúšky uprednostnili sme recept na vianočné vanilkové rohlíčky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akú hodnotu majú peniaze?

Jednou zo slabších stránok života študenta je, že ešte nie je samostatne zárobkovo činný. Áno, je možné si prilepšiť nejakou tou brigádou, ale poväčšine sme stále závislí na rodičoch. Okrem hospodárenia s peniazmi som sa naučila viac si vážiť hodnotu peňazí. Predsa keď si človek ide po výplatu po tom ako si odmakal niekoľko náročných hodín v práci, dvakrát si premyslí, na čo zárobok minie.

Ísť či neísť na prednášku ? To je otázka ..

Odkedy študujem na vysokej, nemám veľmi prehľad o tom čo je za deň. Jednak človek nečaká až na piatok, aby si mohol vyhodiť z kopýtka, keďže najväčšie párty sú utorky a stredy, ale na vysokej ste vlastným pánom času. Okrem toho, že si do určitej miery upravujem rozvrh, je len na mne či na danú prednášku pôjdem alebo nie. Pretože niekedy sa dá čas využiť aj efektívnejšie. Či už brigádou, prácou na projektoch a seminárkach alebo len dospávaním náročnej noci. Výnimku ovšem tvoria prednášky, na ktorých je účasť povinná a tam si to človek proste odsedí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spontánna akcia = najlepšia akcia

Sedím si v pyžamku u spolubývajúcej, popíjam čajík a debatím s chalanmi. Prišli na návštevu resp. večer začínajú slušne na byte a pokračovať chcú v podniku na párty našej fakulty. Ako tak kecáme začínajú ma prehovárať, aby som sa k nim pridala. Najprv sa nenechám a hovorím im, že už som zrelá akurát tak na posteľ. Zrazu však započujem vetu:„ Najlepšie sú predsa spontánne akcie, tak poď s nami..“ A v tom mi to cvaklo. Keď nie teraz tak kedy potom? A tak som sa ocitla na žúrke. Za večer sme stihli vystriedať dva podniky, bez prestávky tancovať niekoľko hodín a vrátiť sa domov nad ránom, keď podaktorí ľudia išli už do práce. Jednoducho legendárny večer. Výška ma naučila aj to, užívať si každý jeden okamih. Viac si totiž uvedomujem, že presne tá istá chvíľa sa už nikdy nezopakuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nespočetné množstvo fotiek, zážitkov, nových priatelstiev, objavených miest a hlavne nezabudnuteľných spomienok. Výška nie je len o titule, ale práve o tom študentskom živote. 

Lucia Štefaňáková

Lucia Štefaňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som idealista. Neviem, kam idem, ale viem, že som na správnej ceste. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu