reklama

Cestovný lístok prosím ..

Zopár centimetrov priestoru. Ale len zopár! Kufor vedľa kufra. Hlava na hlave. Skupina mladých zahraničných turistov popíja a užíva si výlet. V prepravnej klietke bojuje so strachom dezorientovaná mačka. Stiesnené priestory chodby vyvolávajú nepokoj v mysli staršej pani. Veľké množstvo ľudských bytostí a mnoho odlišných pocitov. V takomto duchu sa niesla moja prvá jazda vlakom po zavedení bezplatnej dopravy pre študentov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: Marieta Malíková)

Po pravde, za rok a pol štúdia v Brne a cestovania (zväčša každý víkend) domov som zažila rôzne cesty. Od pohodlného cestovania v kupéčku, cez rozhovory s turistom z Talianska až k sedeniu v priestoroch chodby. Ale tak ako bol plný vlak dňa 17.novembra, v deň spustenia bezplatnej dopravy pre študentov a dôchodcov, som nezažila. V podstate som mala šťastie, že som sa do vlaku vôbec zmestila. Odvtedy prešiel nejaký ten čas. Niektorí ľudia túto zmenu schvaľovali, iní boli zásadne proti. Viedli sa rôzne diskusie. Viedli...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidlá hovoria, že pri ceste do Brna musím nahlásiť presný vlak, ktorým sa chystám cestovať. Keďže dopredu nikdy neviem, kedy sa vrátim späť, kupujem si jednosmerný lístok. Žiaľ v jeden nedeľný deň, keď som sa pokúšala kúpiť si lístok aj na cestu späť, som sa stretla s neochotným pánom za priehradkou. V tú dobu som ešte nevedela, že musím nahlásiť aj čísla vlakov pri spiatočnom lístku. Dotyčný pán pravdepodobne nemal dobrý deň a nasledovala rozporuplná konverzácia. Keď sa ma pán predavač opýtal na čísla vlakov späť a povedala som mu, že čísla neviem, ale viem mu povedať presný čas odchodov z Brna a potom z Bratislavy zopakoval mi, že on chce čísla vlakov. Keď som mu teda povedala nech to nechá tak, že si zoberiem len jednosmerný lístok, neochotne vzal papier položený vedľa seba a pozrel sa aké čísla majú tie vlaky. Čo ma však najviac zarazilo bol jeho slovný prejav pri tom ako mi podával lístok: „ Máte to síce na h*vno, ale sama ste si to vybrali.“ Pri tom ako som si kontrolovala, čo mi pán „ochotný“ predajca dal za lístok som zistila, že mi dokonca dal lístok na vlaky v nezmyselnom poradí. Lístok na rýchlik z Bratislavy bol uvedený v čase, v ktorom som dokonca ani nevyrazila vlakom z Brna. Takže som sa nakoniec musela zastaviť pri priehradke na stanici v Bratislave, vysvetliť že mám chybu v lístku a požiadať o nový. Našťastie vlaky nemeškali a ja som tieto záležitosti stihla vybaviť v priebehu času, ktorý som mala na prestup.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tejto negatívnej skúsenosti som si spomenula ako mi pri jednom rozhovore kamarátka spomínala nákup cestovného lístka cez internet. A tak som si jeden deň povedala, že to vyskúšam.

Registrácia prebehla pomerne ľahko. Po pár minútach som sa ako tak vedela orientovať na stránke, a tak som sa preklikala ku kúpe lístka. V niektorých krokoch som úplne nerozumela prečo sa mi naúčtovali namiesto jedného eura dve, potom tri, ale nakoniec som vyhrala boj s internetovým systémom a úspešne kúpila cestovný lístok. Dokonca mi bol zaslaný v PDF forme na e-mail, odkiaľ som si ho jednoducho stiahla do telefónu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Lucia Štefaňáková)

Avšak pozor! Za najväčšie pozitívum považujem to, že pri kontrole lístkov stačilo, keď som si otvorila dokument, priblížila obrazovku na QR kód môjho cestovného dokladu, ukázala občiansky preukaz a preukaz ŽSSR. Nemusela som hľadať v taške žiaden lístok. Stačilo iba pár klikov v mobile.

Obrázok blogu
(zdroj: Lucia Štefaňáková)

Po kontrole lístka som premýšľala, koľko či už stromov alebo financií, by sa dalo ušetriť, keby s elektronickým lístkom cestovalo viac ľudí. Samozrejme rozumiem, že nie všetci majú smartfóny, hoci sa postupne ich množstvo zvyšuje. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť..

Avšak verím, že ľudstvo bude postupne technológiu a rôzne vymoženosti využívať správne. Dúfam v to, že sa ňou nenechá ovládnuť, ale moc bude pevne držať vo svojich opratoch.

Lucia Štefaňáková

Lucia Štefaňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som idealista. Neviem, kam idem, ale viem, že som na správnej ceste. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu